SALJI

Khamis, 24 Februari 2011

air mataku mengalir saat....

tadi...aku pi sekolah..ada hal nak selesaikan..
rasa rindu sangat kat sekolah.. saat aku menjejakkan kaki semula
ke sekolah untuk kali pertama paada tahun ini,aku rasa teruja...sekolah
da banyak perubahan..hope student2 pun sama la...aku pun meniti anak tangga
untuk ke pejabat..rasa berdebar pun ada... aku melangkah masuk ke pejabat.
laaaa...tak ada orang pun..pi mana??? baru aku teringat..tadi otw nak naik,
nampak kasut banyak2 kat bilik mesyuarat.. mesti cikgu2 semua ada mesyuarat.
tak pa la...aku pun pi la jumpa kerani. pak cik 2 suruh aku tunggu.
aku pun duduk la kat tempat tunggu tu. sorang2. sendirian. tak
berteman.. aku teliti semua yang ada kat pejabat tu. terhenti mata aku
memandang sesuatu yang sangat menyayat hatiku...wajah2 cikgu yang aku sayang
cikgu,saya rindu sangat kat cikgu semua..serentak air mataku mengalir..
tak taw kenapa..aku rasa macam tak percaya ja yang aku da habis sekolah..daa
tak duduk dlam kelas. belajar dengan cikgu2...tengok cikgu senyum. cikgu marah..
cikgu ketawa..segalanya.. aku sedih.kalau la aku boleh ulang balik waktu dulu..
hargai saat2 bersma cikgu walau seminit...
YA ALLAH...AKU BERMOHON KEPADAMU.. KAU KURNIAKANLAH KEBAHAGIAAN
KEPADA GURU2 KU YANG TELAH BANYAK BERKORBAN DEMI DIRIKU DAN RAKAN2 KU YANG LAIN
ENGKAU KURNIAKANLAH JUGA REZEKI YANG TIDAK PERNAH PUTUS KEPADA MEREKA.. ENGKAU
NAUNGI LAH JUGA MEREKA DENGAN RAHMAT DAN KEBERKATAN MU..ENGKAU PERMUDAHKANLAH
SEGALA URUSAN MEREKA. AGAR MEREKA DAPAT MENDIDIK ANAK2 BANGSA YANG AKAN BERJAYA...
AMIN....

Tiada ulasan: